Witamina D zmniejsza ryzyko raka nerek u mężczyzn11-03-2010
Jak wynika z badań, światło słoneczne pomaga zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka nerki u mężczyzn, jak pisze Siski Green.
|
|
Wobec testów, których wyniki opublikowano w medycznym czasopiśmie Cancer, rodzi się pytanie o znaczenie witaminy D w zapobieganiu raka. Trzeba bowiem zaznaczyć, że istnieją już inne badania sugerujące, iż witamina D może być efektywna w zapobieganiu raka prostaty i raka płuc.
Naukowcy z National Cancer Institute w Maryland, przeanalizowali ponad 1000 przypadków pacjentów, którzy chorowali na raka nerki, jak również prawie 1500 wolnych od tej choroby. Badacze zebrali od uczestników badania szczegółowe dane na temat ich stylu życia i oszacowali, jak intensywna jest ekspozycja na światło słoneczne w miejscu pracy.
U tych mężczyzn, którzy eksponowali ciało na działanie promieni słonecznych z powodu rodzaju wykonywanej pracy, ryzyko zachorowania na raka nerki było 24 - 38% mniejsze w porównaniu z pozostałymi. Witamina D jest wytwarzana przez organizm, kiedy światło słoneczne ma dostęp do skóry, ale można ją również dostarczyć spożywając określone pokarmy, m. in. śledź, łosoś, jaja.
oprac.: Senior.pl
Zastrzeżenia odpowiedzialności
Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat:
nerki, rak nerek, rak prostaty, rak płuc, witamina D
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
Zobacz także:
Uczeni wskazali osiem najpowszechniejszych objawów raka
Aspiryna zmniejsza ryzyko raka prostaty
Rak prostaty: nie krępuj się, zerwij z milczeniem
Pogoda na zdrowie - przygotuj się do jesieni

Najnowsze w dziale:
Nietrzymanie moczu częstym problemem także wśród mężczyzn
Uczeni wskazali osiem najpowszechniejszych objawów raka
Cukrzyca ma wpływ na życie seksualne
Dieta eliminacyjna pomaga zidentyfikować wyzwalacze migreny

Najnowsze na forum:
...Nasza Grafika - obrazki....
Zagadki fotograficzne "...
Co nam w duszy gra - piosen...
A To Polska Właśnie







Powiadom znajomego
Wersja do druku
Dodaj link
Kanał RSS


