Strona głównaChoroby10 dietetycznych sposobów profilaktyki i leczenia cukrzycy

10 dietetycznych sposobów profilaktyki i leczenia cukrzycy

Początkowe objawy cukrzycy są łagodne. Co więcej, rozwijają się stopniowo, więc łatwo je przeoczyć lub przypisać zwykłemu zmęczeniu i innym tego rodzaju dolegliwościom. W efekcie u wielu pacjentów diagnozuje się chorobę kilka lat później. Skutki zaś są bardzo niebezpieczne, bo nieleczona cukrzyca prowadzi do licznych powikłań, w tym śmierci. Zastosuj te rekomendacje, żeby uchronić się przed cukrzycą lub dobrze nią zarządzać, jeśli już się rozwinęła.
10 dietetycznych sposobów profilaktyki i leczenia cukrzycy [© Photographee.eu - Fotolia.com] Ciągle wielu ludzi nie ma świadomości choroby. Szacuje się, że w wyniku opóźnionej diagnozy około 30 procent diabetyków doświadcza poważnych komplikacji. Eksperci radzą, jak się odżywiać, by zmniejszyć ryzyko , bądź skuteczniej z nią walczyć.
  1. Jedz co najmniej trzy zbilansowane posiłki dziennie.
  2. Wypijaj - potrzebny jest ekwiwalent około szesciu szklanek dziennie (woda znajduje się też m. in. w warzywach i owocach).
  3. Schudnij, jeśi masz nadwagę. Zmniejszenie masy ciała już o 5 procent poprawia problemy z .
  4. Jedz ryby trzy razy w tygodniu i drób częściej niż czerwone mięso.
  5. Staraj się serwować sobie pięć porcji warzyw i owoców dziennie. Wybieraj szczególnie te produkty, na które właśnie jest sezon. Poza tym raczej sięgaj po całe owoce niż po soki.
  6. Ogranicz spożycie alkoholu. Jeśli już chcesz raczyć się jakimś trunkiem, wybierz lampkę .
  7. Ogranicz spożycie tłuszczów, zwłaszcza tych nasyconych i tłuszczów trans (tłuszcze zwierzęce, pełnotłuste produkty mleczne, czekolada, twarde margaryny, ciasta, etc.). Wybieraj produkty z zawartością tłuszczów jednonienasyconych (olej rzepakowy lub , masło orzechowe lub awokado w roli „masła").
  8. Pij co najmniej dwie szklanki mleka dziennie lub jedz sery i jogurty. Wybieraj nabiał o niskiej zawartości tłuszczu - ma wszystkie białka i , a nie grozi przytyciem.
  9. Zwiększe ilość w dziecie. Kupuj pieczywo pełnoziarniste, sięgaj po produkty owsiane i płatki pszenne. Poza tym jedz dużo warzyw i owoców, a także roślin strączkowych, ryżu brązowego i makaronu pszennego.
  10. Ostatnia, ale nie najmniej ważna rada - ogólnie rzecz ujmując, dieta powinna być zróżnicowana. Im większa różnorodność produktów, tym niższe ryzyko niedoboru jakiegoś składnika.

Anemia - niedokrwistość, Choroba wieńcowa, Hemoroidy, Menopauza, Nowotwór prostaty, Osteoporoza, Schizofrenia, WZW C / HCV, pokaż wszystkie

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

PIĘĆ + CZTERY =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kosciol.pl
  • Umierać po ludzku
  • Kobiety.net.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X