Strona głównaChorobyDużo czasu przed komputerem lub telewizorem to wyższe ryzyko udaru

Dużo czasu przed komputerem lub telewizorem to wyższe ryzyko udaru

Jeśli twoje dni polegają na przesiadywaniu przed telewizorem czy komputerem, masz znacznie wyższe ryzyko udaru niż osoby unikające siedzącego trybu życia.
Dużo czasu przed komputerem lub telewizorem to wyższe ryzyko udaru
Według statystyk dorośli mieszkańcy USA spędzają średnio 10,5 godziny dziennie używając ze , komputerów lub oglądając telewizję, a osoby w wieku 50 - 64 lata spędzają najwięcej czasu ze wszystkich grup wiekowych na korzystanie z różnych mediów.

Według ekspertów, prawie 9 na 10 udarów można przypisać dającym się zmienić czynnikom ryzyka, takim jak siedzący tryb życia. - Czas spędzany w pozycji siedzącej wydłuża się w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie - mówi dr Raed A. Joundi, autor badań.

Ograniczenie tego czasu zaś może zmniejszyć zagrożenie i to już u ludzi przed sześćdziesiątką.

Z badań z udziałem ponad stu tysięcy osób wynika, że:

  • Niemal 90 proc. udarów, które wystąpiły, były udarami niedokrwiennymi, czyli takimi, podczas których naczynie dostarczające krew do mózgu staje się niedrożne;
  • Średnio w pozycji siedzącej spędzano 4,08 godziny dziennie. Najdłużej w takiej pozycji pozostawały osoby w wieku 60-79 lat - 4,4 godziny oraz seniorzy po osiemdziesiątce - 4,3 godziny.
  • Osoby przed sześćdziesiątką, które cechowały się niską i spędzały 8 lub więcej godzin dziennie siedząc, miały 4,2 razy wyższe ryzyko udaru w porównaniu z osobami, które spędzały mniej niż cztery godziny dziennie w pozycji siedzącej.
  • Najmniej aktywna grupa - osoby, które siedzą przez ponad osiem godzin dziennie i rzadko uprawiają jakiś sport - miały siedmiokrotnie wyższe ryzyko udaru w porównaniu z ludźmi najaktywniejszymi i najkrócej siedzącymi.
- Osoby w wieku poniżej 60 lat powinny być świadome, że bardzo długi czas spędzany na siedząco przy niewielkiej aktywności fizycznej może mieć niekorzystny wpływ na zdrowie, w tym zwiększone ryzyko udaru. Wysiłek fizyczny odgrywa bardzo ważną rolę, ponieważ skraca faktyczny czas spędzany w , a także zmniejsza jego negatywne oddziaływanie. Zalecenia lekarzy i polityka zdrowia publicznego powinny kłaść nacisk na zwiększenie aktywności fizycznej i skrócenie czasu pozostawania w pozycji siedzącej, bo w połączeniu z innymi zdrowymi nawykami obniży to ryzyko wystąpienia zdarzeń sercowo-naczyniowych i udaru mózgu - mówi dr Joundi.

Na podstawie:

Zobacz także

 

 

 

Anemia - niedokrwistość, Choroba wieńcowa, Hemoroidy, Menopauza, Nowotwór prostaty, Osteoporoza, Schizofrenia, WZW C / HCV, pokaż wszystkie

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Umierać po ludzku
  • Kobiety.net.pl
  • Oferty pracy