Strona głównaChorobyJak radzić sobie ze zgagą. Osiem sposobów

Jak radzić sobie ze zgagą. Osiem sposobów

Zgaga jest nie tylko nieprzyjemnym uczuciem „palenia" w żołądku i przełyku. Jeśli często się powtarza, może prowadzić do poważnych problemów górnej części układu pokarmowego - ta część nie jest bowiem chroniona przed działaniem kwasów żołądkowych. Aby pozbyć się nieprzyjemnej dolegliwości, konieczne są pewne zmiany w stylu życia. Oto osiem skutecznych sposobów na zgagę.
Jak radzić sobie ze zgagą. Osiem sposobów [© Tatyana Gladskih - Fotolia.com]
  1. Grilluj zamiast smażyć - Grillowane potrawy są lepsze dla żołądka niż smażone. Zawierają mniej tłuszczu i łatwiej jest strawić.
  2. Sięgnij po świeże produkty - Świeże owoce i warzywa są bogate w błonnik i zdrowe. Są szczególnie polecane jako przekąski. Trzeba jednak pamiętać, że pomidory i cebula mogą zwiększać stężenie kwasu w żołądku, więc mogą intensyfikować problem.
  3. Unikaj fast foodu - Hamburgery sprzyjają . Warto zaplanować swoje posiłki tak, aby nie uciekać się do sięgania po produkty typu . Poziom tłuszczu w nich jest zwykle bardzo wysoki i przyczynia się do powstawania zgagi.
  4. Rzuć palenie - Jest jedną z przyczyn zgagi i nasilania jej objawów.
  5. Ogranicz ilość kofeiny - Wypijaj rozsądną ilość kaw i herbat. Zwróć uwagę na to, że zawierają także popularne słodkie napoje. Na szczęście można znaleźć kilka alternatyw - np. herbata rooibos nie zawiera kofeiny.
  6. Ostrożnie z alkoholem Napoje wyskokowe łatwo wywołują zgagę. Eksperci polecają, by mężczyźni nie przekraczali dwóch, a kobiety - jednej jednostki alkoholu dziennie. (Jednostka alkoholu to jedno piwo, kieliszek wina lub mały kieliszek mocnego trunku)
  7. Zrelaksuj się - Ciągły może mieć wpływ na proces trawienia i skutkuje wyższym poziomem kwasu żołądkowego, które może być produkowany, nawet wtedy, gdy nie ma jedzenia w żołądku.
  8. Poruszaj się - Ćwiczenie jest dobre dla całego organizmu i wielu ludzi deklaruje, że zgaga ulega osłabieniu, gdy zastosowali zdrowszą dietę i regularne ćwiczenia. Nie mieć od razu olimpijskich ambicji. Wystarczy pół godziny dziennie, a będzie można dostrzec różnicę.

Zobacz także

 

 

Anemia - niedokrwistość, Choroba wieńcowa, Hemoroidy, Menopauza, Nowotwór prostaty, Osteoporoza, Schizofrenia, WZW C / HCV, pokaż wszystkie

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Akademia Pełni Życia
  • Kobiety.net.pl
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X