Strona głównaChorobyJak uchronić się przed grypą? Trzeba dostarczać sobie więcej witaminy D

Jak uchronić się przed grypą? Trzeba dostarczać sobie więcej witaminy D

Witamina D odpowiada nie tylko za zdrowie kości i zębów, kolejne badania pozwalają odkrywać szerokie spektrum jej funkcji. Teraz ustalono, że może pomóc zmniejszyć ryzyko infekcji dróg oddechowych, w tym przeziębienia i grypy.
Jak uchronić się przed grypą? Trzeba dostarczać sobie więcej witaminy D [© bit24 - Fotolia.com] Sezon i trwa. Jednym ze skutecznych sposobów na ochronę przed tymi chorobami może być zapewnienie sobie dostatecznej ilości , mówią uczeni z Queen Mary University of London.

Naukowcy przeanalizowali dane zebrane z 25 badań z udziałem ponad 10 tysięcy ludzi i odkryli, że suplementowanie się witaminą D osłabia ryzyko infekcji o 10 procent. Na jeszcze większą ochronę mogły liczyć osoby o wcześniejszych niedoborach tej witaminy.

Według zaleceń ekspertów, większość dorosłych potrzebuje około 600 IU (jednostek międzynarodowych) witaminy D dziennie. Osoby w wieku powyżej 70 lat powinny dostarczać sobie nawet 800 IU dziennie. Tymczasem większość z nas nie przyswaja takiej dawki z diety i w porach jesienno-zimowych zbyt krótko przebywamy na zewnątrz, by organizm mógł zsyntetyzować odpowiednią ilość tej substancji.

Przez wiele lat uważano, że poziom witaminy D we krwi powyżej 20 ng / ml jest wystarczający dla dobrego zdrowia kości. Wyniki poniżej tej dawki oznaczają niedobór. Jednak według Endocrine Society minimum powinno stanowić 30 ng / ml, choć część ekspertów uważa te rekomendacje za znacznie zawyżone. W każdym razie warto pamiętać, że określone grupy ludzi są bardziej narażone na niedobór witaminy D, w tym osoby z zaburzeniami trawienia, takimi jak i osoby, które ubierają się od stóp do głów oraz mają mało okazji do ekspozycji na słońce. Poza tym kobiety ciężarne i karmiące, a także kobiety z osteopenią lub często potrzebują więcej witaminy D do utrzymania zdrowia kości.

Badanie przesiewowe krwi pacjenta pozwala okeślić poziom witaminy D. Osobom mającym poniżej 20 ng / ml zaleca się stosowanie suplementów. Nie należy jednak zażywać poinad 4000 IU dziennie.

Zobacz także

 

 

Anemia - niedokrwistość, Choroba wieńcowa, Hemoroidy, Menopauza, Nowotwór prostaty, Osteoporoza, Schizofrenia, WZW C / HCV, pokaż wszystkie

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Hospicja.pl
  • Kobiety.net.pl
  • Umierać po ludzku
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X