18-06-2007
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Popularność produktów wspomagających poziom libido i potencję ostatnio intensywnie w Polsce rośnie - donosi "Gazeta Prawna". Szacuje się, że ich sprzedaż rocznie zwiększa się o około 20 proc.
Wartość sprzedaży w aptekach jest wyceniana na 30 mln zł, ale po doliczeniu bardzo często wybieranej przez konsumentów sprzedaży internetowej i nielegalnej bazarowej (gdzie łatwo dać się nabrać na podróbkę) rynek tego rodzaju leków jest wart co najmniej 60 mln zł.
Dostępnych na rynku jest co najmniej kilkanaście różnych pozycji - głównie dla mężczyzn, ale również dla pań. Najbardziej znana w tej kategorii jest viagra. Preparat dorobił się polskiej kopii. To maxigra, którą produkuje największa polska firma farmaceutyczna, Polpharma (oba leki są sprzedawane na receptę).
Leki ziołowe dostępne są bez recepty. A to oznacza, że ich nabycie nie wymaga trudnej dla wielu mężczyzn rozmowy w gabinecie lekarskim. Wolno je promować i reklamować, czego dowodem ostatnio jest bardzo intensywna kampania medialna preparatu penigra.