Cukrzyca a ryzyko choroby Parkinsona
Badanie, którego wyniki opublikowano w magazynie Diabetes Care, wykazało związek między cukrzycą a chorobą Parkinsona. Ani opisywany raport, ani wcześniejsze nie dowodzą, że cukrzyca zwiększa się ryzyko wystąpienia choroby Parkinsona, niemniej jednak badacze sądzą, że istnieje duże prawdopodobieństwo, iż u podstaw tych chorób leżą podobne przyczyny.

Owoce w profilaktyce choroby Parkinsona
Czerwone winogrona, wiśnie, jagody, zielona herbata, jabłka i czerwone wino mogą pomóc ochronić mężczyzn przed rozwoju choroby Parkinsona, wynika z najnowszych badań uczonych z University of East Anglia i Harvard University.

Zioła w służbie zdrowiu - melisa na uspokojenie i ból
Melisa (Melissa officinalis) pochodzi z południowej Europy. Jest wieloletnim ziołem o zapachu zbliżonym do cytryny. Od wieków uważano roślinę za wykazującą działanie uspokajające, przeciwgorączkowe, przeciwbakteryjne, rozkurczowe, hipotensyjne (obniżające ciśnienie krwi), wspomagające pamięć. Ze wzglęu na niezwykle szerokie zasosowanie nazywana jest ziołowym panaceum. Wyniki badań laboratoryjnych sugerują, że melisa zawiera wysokie stężenie antyoksydantów.

Nie żyje Andrzej Krzysztof Wróblewski - legenda polskiej publicystyki
13 stycznia zmarł Andrzej Krzysztof Wróblewski - polski dziennikarz, pisarz i publicysta, przez wiele lat związany z Tygodnikiem Polityka. Od długiego czasu walczył z chorobą Parkinsona.

Naukowcy są bliżej zrozumienia, dlaczego odpowiednia dieta może wydłużyć życie. Wraz z upływem lat potrzebujemy mniejszej ilości kalorii, ale wielu z nas w dojrzalszym wieku je tyle samo posiłków, mówią uczeni. Badania wskazują, że zmniejszenie ilości spożywania kalorii może spowolnić proces starzenia, a także rozwój chorób, takich jak cukrzyca typu 2 i nowotwory.

Kawa chroni przed rakiem jelita grubego i innymi chorobami
Kolejne dobra informacje dla osób lubiących kawę. Picie trzech lub więcej filiżanek popularnego na całym świecie napoju znacznie zmniejsza ryzyko rozwoju raka jelita grubego, wynika z japońskich badań.

Część z nas pije kawę regularnie. Są jednak sceptycy, którzy sięgają po „małą czarną" okazjonalnie, nie piją jej w ogóle lub wybierają wersję bezkofeinową. A to wszystko w obawie o jej negatywny wpływ na organizm człowieka. Nie wszyscy wiedzą, że napój ten pity w rozsądnych ilościach pozytywnie oddziałuje na nasze zdrowie.

Odkryto nowy gen choroby Parkinsona
Naukowcy pracujący pod kierunkiem Akademii Medycznej w Wiedniu, Austria, zidentyfikowali nowy gen o nazwie VPS35, który ma wpływ na chorobę Parkinsona. Odkrycia opublikowane w czasopiśmie American Journal of Human Genetics pokazują, że ten gen jest zmutowany u osób cierpiących na chorobę Parkinsona, przez co staje się on szóstym z kolei, który powiązano z tym schorzeniem neurologicznym i trzecim dominującym.

Kawa zmniejsza ryzyko raka prostaty
Mężczyźni, którzy piją dużo kawy, mogą czuć się nieco podirytowani (wszak ten popularny trunek wpływa na działanie układu nerwowego), ale te „skutki uboczne" mogą być przyćmione ważną korzyścią - zdrowiem prostaty.

Badania, których wyniki opublikowano w magazynie „The New England Journal of Medicine", miały na celu analizę wpływu różnych form rekreacji na ryzyko wystąpienia demencji w starszym wieku. Naukowcy odkryli, że często praktykowany taniec był jedyną aktywnością fizyczną z 9 badanych, która znacząco zmniejszyła ryzyko demencji u uczestników badania.















