Marketing leku na zaburzenia erekcji Viagra prowadzony przez koncern farmaceutyczny Pfizer spowodował wzrost liczby przypadków zachorowań na HIV-AIDS i inne choroby przenoszone drogą płciową - dowodzi jedno z najważniejszych amerykańskich stowarzyszeń walki z AIDS podając koncern do sądu.
AIDS Healthcare oskarża Pfizera o celowe kierowanie działań marketingowych do grupy mężczyzn, którzy nie potrzebują Viagry. W pozwie złożonym zgodnie z kalifornijskimi przepisami, organizacja twierdzi, że Pfizer postępuje bezprawnie i nieuczciwie.
Największa w USA organizacja zaangażowana w leczenie, edukację i prewencję AIDS, AIDS Healthcare Foundation, utrzymuje, że prowadzony przez Pfizera "zwodniczy" marketing Viagry przyczynił się do szybszego rozprzestrzeniania się chorób przenoszonych drogą płciową.
Szef AIDS Healthcare Foundation, Michael Weinstein, uważa, że Pfizer kieruje do konsumenta obraz Viagry jako środka na poprawę zdolności seksualnych. Takie podejście oznaczać ma kierowanie leku do mężczyzn, którzy niekoniecznie cierpią na zdiagnozowane problemy z erekcją.
Weinstein twierdzi, że postępowanie firmy jest nie tylko nieetyczne, ale również nielegalne, szczególnie jeśli wziąć uwagę wykorzystywanie Viagry jako składnika imprezowego koktajlu.